fbpx

Urbanplanen

Urban U2

Læs projektets egen beskrivelse

Urban U2 projektet har fra starten haft fokus på Urbanplanen som en helhed. Hovedindsatsområderne i U2 har derfor været renovering af facader og friarealer, forbedring af Urbanplanens image samt maksimal inddragelse af beboerne ud fra temaet “boligsocial bæredygtighed”.
Beboerne havde et stort ønske om at kunne påvirke de individuelle fysiske rammer, og det resulterede blandt andet i kampagnen “Forny din bolig”, hvor den enkelte beboer kunne tilkøbe altaner, franske altaner, køkken og bad som individuelle ønsker. Kampagnen har medført, at beboerne har følt et stort ejerskab til renoveringen, og har medvirket til arkitektonisk mangfoldighed.
Målet med renoveringen af facader og friarealer var blandt andet at give mere identitet til de enkelte afdelinger i Urbanplanen, det er gennemført i et udvidet partnerringsamarbejde med kodeordet – ”at skabe værdi”. Ud fra det er projektet udviklet og projekteret i et kreativt samarbejde mellem bygherre, beboerdemokratiet og entreprenørteam med rådgivere.

Parter bag projektet

Bygherre: Boligforeningen 3B
Bygherrerådgiver: Witraz arkitekter
TEAM 100%: Entreprenør Enemærke & Petersen A/S + JJW og Dominia

Sted

Hørgården 1 & 2
2300 København S

Realiseret

2010

Indstillingsår

2013

Anvendelse

Bolig

Areal

Over 20.000m2