Urbanplanen
Urban U2
Læs projektets egen beskrivelse
Urban U2 projektet har fra starten haft fokus på Urbanplanen som en helhed. Hovedindsatsområderne i U2 har derfor været renovering af facader og friarealer, forbedring af Urbanplanens image samt maksimal inddragelse af beboerne ud fra temaet “boligsocial bæredygtighed”.
Beboerne havde et stort ønske om at kunne påvirke de individuelle fysiske rammer, og det resulterede blandt andet i kampagnen “Forny din bolig”, hvor den enkelte beboer kunne tilkøbe altaner, franske altaner, køkken og bad som individuelle ønsker. Kampagnen har medført, at beboerne har følt et stort ejerskab til renoveringen, og har medvirket til arkitektonisk mangfoldighed.
Målet med renoveringen af facader og friarealer var blandt andet at give mere identitet til de enkelte afdelinger i Urbanplanen, det er gennemført i et udvidet partnerringsamarbejde med kodeordet – ”at skabe værdi”. Ud fra det er projektet udviklet og projekteret i et kreativt samarbejde mellem bygherre, beboerdemokratiet og entreprenørteam med rådgivere.
Sted
Hørgården 1 & 2
2300 København S